Menadžment je pozicija upravljanja i uticaja na druge kako bi zajedno postigli cilj. Menadžeri, u ovom trenutku često imaju ulogu da su:

  • sa jedne strane oni koji upravljaju procesima, zadacima, resursima i ljudima,
  • sa druge strane utiču na druge kroz svoje ponašanje
  • i na kraju treba da završe svoje operativne dužnosti i zadatke.  

Balansiranje između toga da protutnje kroz organizaciju, usput izdaju komande ili toga da stanu, nasmeju se i kroz precizno delegiranje i blagi ohrabrujući govor nastave dalje do svog radnog mesta i svojih operativnih zadataka, postao je pravi izazov. Mnogo je lidera koji od umora i zahteva pozicije zapravo ne mogu adekvatno da odgovore dužnostima i odgovornostima, a onda strada i etičnost.

Balansiranje se svodi najviše na rad na sebi, lični razvoj, liderske treninge i davanje feedbacka top menadžmentu.

Izazivanje promena kod drugih podrazumeva i ogroman teret etičke odgovornosti. S obzirom na to da lideri obično imaju veću moć nego zaposleni, oni takođe imaju i veću odgovornost da vode računa o tome kako njihovo ponašanje i vođenje utiče na živote zaposlenih.

Bilo da je reč o velikim ili malim organizacijama, projektima ili nekim grupnim angažovanjima, svi lideri angažuju zaposlene koji ulažu napor da bi se postigli zajednički ciljevi. U svim tim situacijama, lideri imaju etičku odgovornost da se prema zaposlenima ponašaju dostojanstveno i sa poštovanjem – kao prema ljudskim bićima, jedinstvenih ličnosti i potreba. To znači da lideri treba da uvažavaju interese, potrebe i savest svojih zaposlenih.

Iako svako od nas ime etičku odgovornost da se prema drugima odnosi kao prema jedinstvenim bićima, punim istorije, iskustva, osećanja, potreba, želja, sposobnosti, slabosti i mana; menadžeri  imaju posebnu poziciju u ovome jer na osnovu nje imaju mogućnost za mnogo većim i širim uticajem na različite načine

Etika je od ključne važnosti za menadžment, bilo da ga zovemo lider, rukovodilac, direktor ili supervizor, sve te pozicije pomažu da se organizacione vrednosti uspostave i poštuju.

Svaki menadžer ima svoju jedinstvenu filozofiju i gledište na stvari, to nije tajna i nije izolovan slučaj. Svaki menadžer je isto tako jedinstveno biće. Svaki menadžer ima agendu, niz uverenja, predloga, vrednosti, ideja i pitanja koja želi da stavi na sto. Vrednosti koje menadžeri promovišu imaju značajan uticaj na rad, razvoj i profit organizacije. Zato često u nedostatku feedbacka ili evaluacije menadžera u organizacijama, top menadžment ima izazov da postigne svoje rezultate.

Svi menadžeri jednog sistema imaju ulogu u uspostavljanju etičnosti unutar jedne organizacije.

Etika je centralna za menadžment, zbog prirode procesa ostvarivanja uticaja. Potreba da zaposleni slede jedan pravac, usaglase ponašanje i odigraju utakmicu u biznisu je potreba da se pripada timu i da taj tim ostvaruje uspeh.

Organizacije danas na tržištu imaju svoj identitet, vrednosti, uverenja i svoje ponašanje. Zahvaljujući tim jedinstvenostima, zaposleni se i opredeljuju za rad u njima.  Da bi jedan takav sistem ostao zdrav na duže staze i ostvarivao rezultate, onda bi trebalo da za početak ima visoko izgrađen etički pristup i razvojni kanal svojih menadžera kao prenosioca vizije, procesa i vrednosti.

Balance Consulting radi već dugi niz godina, uskoro broji 2 decenije, na tome kako da najbolje podrži menadžment i kako da izgradi veštine menadžerima da održe balans i etičnost sistema. Najveći izazov je stav „ja sve to znam“, „nije ništa ovo novo“ ili „ma nisu ni zaposleni etični“, ti stavovi su nešto što samo kroz praćenje i vežbe menjamo zajedno. U partnerstvu sa našim klijentima uspeli smo da promenimo mnoge nezdrave sredine, a oni su napravili sjajna okruženja za rad i razvoj. Sve čestitke od srca njima, jer su dokazali da je promena moguća i da im je bila potrebna podrška, kao vetar u leđa.

Informacije sadržane u ovom tekstu predstavljaju stavove autora, nisu pravni saveti, služe za opšte informisanje, ne treba ih koristiti kao zamenu za konsultacije sa stručnim licima. Pre donošenja bilo kakve odluke i preuzimanja bilo kakve radnje konsultujte se sa licima koja su ovlašćena za davanje pravnih saveta u skladu sa zakonom. Firma JN&AN NIKOLIĆ CONSULTING DOO ne snosi bilo kakvu odgovornost ukoliko preduzmete radnje na osnovu informacija iznetih u ovom tekstu.

Politika privatnosti

Lidija je Value builder Consultant u Balance Consulting-u i sa svojim klijentima trenutno radi na njihovim internim onboarding i liderskim treninzima. Razvila je svoj program za C level i HR - „Organizacija kao organizam“. Najveće iskustvo i znanje je stekla radeći kao HR za Walt Disney kompaniju. Ona je NLP trener, završila je menadžment, radila je sa preko 50 različitih nacionalnosti i trenutno je više od 15 godina u HR-u. Njena najveća inspiracija je deljenje znanja. Lidijine oblasti ekspertize su organizaciona kultura i razvoj liderskih veština.

What's next

Pozajmice zaposlenima – nemaju sve isti poreski tretman

Svedoci smo da privredna društva često odobravaju zaposlenima beskamatne kratkoročne pozajmice za rešavanje stambenog prostora. Privredna društva, ali i...

Reeksport i dropšiping iz ugla srpskih propisa

Poslednjih nekoliko godina su reeksport i dropšiping veoma popularne biznis teme i ujedno modeli poslovanja širom sveta, ali i...

Vremensko trajanje ugovora o radu na određeno vreme

Ugovor o radu na određeno vreme je izuzetak koji može da se zaključi u slučajevima propisanim Zakonom o radu...

Comments are closed.